Monday, November 23, 2009

and we got stories how we slept with all the movie stars

Det här med att blogga efter klockan tolv funkar inte. Nu kommer det ju stå att det är måndag, fast för mig är det söndag.
Söndagen har varit som.. en söndag. Vi fikade hos mormor och morfar, var på en manifestation för några irakiska flyktingar och annars har jag bara varit hemma. Grått väder, as usual. Jag gillar inte november.
Men manifestation var det ja. Jag blir arg. Det var en man som berättade att de hade tagit hans butik, att alla hans släktingar hade flytt från Irak och att han inte hade nånting att återvända till och riskerade att bli dödad om han åkte tillbaka. Och vad säger immigrationsverket? "Men de har ju redan tagit din butik, de har tagit det de vill ha, du behöver inte oroa dig längre!" Men asbra då immigrationsverket! ASBRA! (jag är dock inte helt hundra på att det var just de som hade sagt så, har för mig det, men nån smart person som bestämmer för mycket var det i alla fall. Idioter). Så nu är jag en arg tjej och funderar på att ta mig ett allvarligt snack med nån politiker som bestämmer över sånt här. De kanske skulle prova bo där själva ett tag och se hur lite det är att oroa sig för.

Nu har jag i alla fall allra bästa och mest fantastiska Counting Crows i högtalarna. Det är konstigt, de har varit mitt favoritband nummer 1 sen åttan-nian nånting, och ändå blir jag fortfarande lika fascinerad av hur bra de är. Det är väl i och för sig beviset för att de faktiskt är fantastiska.

No comments: