Sunday, November 15, 2009

studsmadrass

Igår blev jag vaccinerad från svinis. Ja. Jag tog vaccinet. Så efter en nästansvimning och ett "Du är alldeles vit i ansiktet. Eller grön. Du ser ut som Frodo när han har blivit stucken av spindeln!" reste jag mig och kände hur min arm mer eller mindre försvann. Sen gjorde det ont. Det gör det fortfarande. Men vaccinerad blev jag.
Idag har jag kört bil med min mer eller mindre ickefungerande högerarm. Det var intressant att växla, men det gick. Hade en mycket trevligt fikastund med mina mycket trevliga och mycket omtyckta vänner Thomas, Dario och Emma på Barista och sen åkte jag och Emma till henne och kekade tacos och kollade på film (alltså, jag vet att kekade egentligen stavas med ä, jag är inte helt bakom, men det blir roligare såhär). Nu sitter jag och lyssnar på Mammas Nya Kille och stickar vidare på min halsduk. Det går framåt. Här och var saknas det kanske nån maska, men så kan det ju bli.
Det regnar ute. Förut var det snö och ganska fint, sen regnade det bort. Ack, november. Bleh.

No comments: