Tuesday, November 24, 2009

no big differences these days

Melankolin hälsar på titt som tätt. Men jag antar att det är så i novemer. November är inte en jättebra månad.
Nu är det jobbsökning och skolarbete och teater och träning och försök att hinna med att vara social med trevliga människor som gäller. Jag behöver ett julelov.
Jag tycker inte om att skriva CV. Eller, jag tycker inte om att skriva den dära smöriga delen i CV:t. När man ska skriva om hur bra och trevlig man är. Folk går ju knappast på det, och ändå måste det vara med.
Jag tycker om att fika med trevliga människor. Idag fikade jag med Thomas och Dario efter skolan, och sen kom Ania och gjorde oss sällskap ett tag också. Det var trevligt. Nu är min arm fullklottrad med 3-i-rad som Dario och Thomas fick för sig att dom ville spela men vi hade brist på papper. Det står också KNÖLVAL med stora bokstäver, men det fick jag ingen vidare förklaring till.
Jag får lite ont i magen när jag tänker på skolarbete och att det här är sista året på gymnasiet och det är nu det gäller och betyg och hejhopp. Så jag vill inte tänka på det. Men det är ganska svårt.
Fast nu borde jag skriva klart mitt CV.

No comments: