Friday, July 24, 2009

your hand in mine

Det kryper små röda djur på mitt fönster (bananflugor?) och jag uppptäckte precis att jag har ett litetlitet hjärta på min garderob. Tydligen har tapeten lyckats lossna precis så. Trevligt.
Idag ska jag kanske till Birsta om jag bara kunde få tillgång till bil och om han jag tänkte ta med mig dit inte sover.. Hm. Eventuellt utgång ikväll, men eftersom jag inte har fått min lön som jag skulle fått idag så vet jag inte hur jag ska göra eftersom jag i princip inte har några pengar alls just nu. Tärt. Men det löser sig nog på nåt sätt, jag får gå dit och titta på alla andra istället.
Sitter och kollar på en massa kort på min vägg och blir lite nostalgisk. Längtar tillbaka på ett sätt, samtidigt som jag vet att det aldrig skulle kunna bli samma sak igen. Vi är vuxna nu, eller på väg att bli. Så är det. Vad jag inte fattar är vad som gick så fel. Eller så gick det inte fel, det var bara helt naturligt. Det kanske inte är nånting som har förändrats, det är bara jag som ser på det på ett annat sätt eftersom vi har blivit, eller är på väg att bli, vuxna.
Hejhå.

No comments: