Friday, July 03, 2009

feeling good

Muse igen. Såklart. Men jag feeling faktiskt ganska good. Bortsett från Viktors Irlandsfrånvaro så känns saker och ting helt okej, och har gjort det typ hela våren och sommaren hittills. Det är trevligt. Kanske för att jag har börjat slappna av lite mer och slutat lite med att överanalysera lite (ja, lite, men det är i alla fall på rätt väg). Jag tänker fortfarande för mycket, men så kan det vara ibland. Och som min kära vän Agnes sa en gång, "Folk säger ju att man inte ska bry sig så mycket, men tänk om man glömmer bort att bry sig då?" Det var smart tycker jag. Så det kanske är bra att jag fortfarande tänker mycket, även om det är mindre bra ibland.
Hur som helst, idag har det regnat lite, men jag jobbade ändå. Krattade och planterade och vattnade. Hejhå, två veckor kvar nu! Och dagarna går snabbare och snabbare, så det känns också hyfsat okej. Kan bero på att man har börjat lära känna folk rätt bra nu så det blir roligare att jobba.
Idag har jag kommit fram till minst två saker.
1. Hamburgare är inte gott när dom är brända.
2. Det är förjävligt att vara kissnödig.
(Ja, man kan ju gå på toaletten, men har man tunga skor med stålhätta så går man inte i onödan över en helg kyrkogård och upp för en backe och in i ett hus och sen tillbaka igen när man faktiskt kan vänta tills det blir rast).
Over and out. Tjarååå

No comments: