Tuesday, December 09, 2008

I won't back down

Jag älskar att upptäcka ny musik. Sen att jag lyssnar sönder låtarna på några dagar och inte orkar lyssna på dem på typ en månad är en annan sak. Men det är trevligt att upptäcka nya låtar och artister.
Jag är trött (till skillnad från alla andra vardagar, eh) men annars är det rätt chill. Idag måste ha varit kallaste dagen hittills den här vintern, kylan har verkligen bitit i ansiktet när man har varit ute. Förmodligen har det inte varit så kallt som man tror, i januari är det säkert dubbelt så kallt, om inte mer, men vi kan ju skylla på att vi har haft nästan ett år på oss att glömma bort hur kallt det kan vara på vintern. ^^ Vi fick tillbaka våra uppsatser idag, jag lyckades få ett VG+, något jag inte trott innan. Lite kompletteringar ska göras men annars är det lugnt.
Annars har det varit en rätt vanlig tisdag. Historia på förmiddagen, vi gjorde klart våra grupparbeten (lite panikartat) och redovisade. På lunchen spelades det kort, jag och Annika blev ganska ägda av Emma och Jocke i tecken, men så kan det vara ibland ^^ Samhällskunskap, gå till bussen med Emma, Jonas, Anna och Annika och sen hem. Hade teater, vi satt och pratade om pjäsen i nästan två timmar, tror att den kan bli ganska bra om vi bara får manuset.
Nu sitter jag och pratar med lite folk, lyssnar på fin musik och stör mig på folk i min klass som aldrig kan hålla tyst och aldrig kan vara nöjda med nånting. Eller alla behöver inte vara nöjda med allt jämt, men de behöver inte visa det så tydligt. Det är framför allt inte ett dugg roligt att låta det gå ut över andra och se det som nåt slags skämt. För nej, det är inte alltid okej att säga vad som helst, det finns en gräns. Suck.
Tjarååå

and I won't back down
and I won't turn around and around
and I won't back down
doesn't matter what comes crashing down
I'm still gonna stand my solid ground
Man kan ju alltid försöka, i alla fall.

No comments: