Sunday, December 21, 2008

julelov

Jag har visst inte bloggat på en vecka, dåligt av mig! Men jag har haft fullt upp och verkligen inte haft tid att sitta vid datorn nånting. Men en bra vecka har det varit tycker jag! Måndag och tisdag var som vanligt, skola, julklappsköp, teater och stuff, så då hände det väl inget särskilt egentligen.
I onsdags var det vanlig skoldag, matte och idrott. Åkte hem en stund och fixade lite innan jag åkte tillbaka till skolan för övernattningen. Mycket mysig kväll/natt tycker jag, med stripptwister, kortspel, charader, nattlig promenad, Jag har aldrig, Jag har, prat och så vidare. Vi hade tänkt dygna, och jag kämpade verkligen för att hålla mig vaken, men runt kvart i sju nånting kunde jag inte hålla ögonen öppna längre utan däckade i en av sofforna i pentryt. Sov till och från i ca 1,5 timme. Torsdagen var en vanlig skoldag det också, förutom att vi var ett gäng som gick runt som sömngångare hela dagen. Menmen!
I fredags hade vi seminarium på samhällskunskapen på förmiddagen, det gick ganska bra tycker jag, känns i alla fall som att det gjorde det. Sen gav jag julklappar till mina underbara vänner och fick också en fin julklapp av två av dom underbara vännerna ^^ Grötlunch, lite mer kortspel och sånt, sen mentorstid med tårta och julavslutning. Fackeltåget upp till Norra berget blev lite misslyckat för våran klass, men sånt händer. Efter avslutningen gick jag runt på stan lite med Emma innan jag åkte hem.
Och nu äre julelov! Sjukt skönt, fast lite tråkigt är det ju att inte få träffa vissa på nästan tre veckor. Så det blir till att plugga körkortsteori och ta det lugnt för min del, och träffa så många jag kan, så det blir nog bra ändå.
Tjarååå

No comments: