Friday, February 12, 2010

tomater

Jag sitter i skolan och håller på att kvävas av undertryckt fniss. Maria påminde mig just om tomatkillen. För några år sen satt vi några folk på ett DÅM (tror jag att det var?) och åt mackor. Jag tog av min tomat och lade den i plast. Fick för mig att jag skulle slänga tomaten på någon, minns inte om det var Maria, Pontus eller någon annan som var det tänkta offret. Plasten gick upp och tomaten landade på en okänd killes byxor. Byxorna var vita. Killen hade sett blyg och rädd och ledsen ut hela helgen vilket gjorde det hela ännu värre. Jag bad om ursäkt ungefär tusen gånger. Det är en av dom pinsammaste händelserna i mitt liv.
Jag gråter nästan av dåligt samvete när jag tänker på det.
Fast jag skrattar lite också.

Och det är bra för idag är jag på ett vansinnigt dåligt humör trots att solen skiner ute. Men förhoppningsvis blir det bättre ikväll för då kommer Emma och Annika till mig och äter tårta och kollar på film!
Igår fyllde jag nitton. Jag gillar att kunna säga att jag är nitton. Det är en fin siffra. Hur som helst var det en bra dag och jag fick en massa bra saker (till stor del flytta-hemifrån-grejer, ska jag ta det som en hint?).
Åh nu började jag tänka på tomatkillen igen..

2 comments:

olby said...

ser ut som att han fått mens....

Marielle Elva said...

Haha... fy fan, jag minns det där.. jag var ju tyvärr inte med, men det känns som att jag var det ;P ja... det finns fina minnen från sådana läger. eller inte.