Tuesday, February 16, 2010

det finns kriminella och så finns det tandläkare

Idag var jag hos tandläkaren i nästan två timmar. Inse. Två timmar. 120 minuter. 1/12 av ett dygn.
Först fick jag vänta i en timme på att ens få träffa en tandläkare. Sen blev jag lite misshandlad innan hon skickade vidare mig till nästan tandläkare där jag fick vänta i en kvart till innan jag blev lite mer misshandlad. Nu smakar det bläh i min mun och jag har ont.

Men jag har haft en trevligt helg. I fredags var det trevlans med Emma och Annika (förutom när vi försökte få igång trådlösa. Det funkar fortfarande inte). I lördags jobbade jag på dagen, sen åkte jag hem till Viktorrrr och mysade och såg Into the wild. I söndags var det alla hjärtans dag och soligt och fint och inte jättekallt. Jag och Viktor åkte till Spikarna och jag fick glädjeryck för det droppade av snön och allt. På kvällen kekade vi på Tandoori House och såg Benjamin Buttons. Mys och fint och allt!
Idag är det tisdag. Vi sitter och väntar på att teatrarna ska sluta så vi får gå ner på stan och fikaaaa.

Man ska ju lära sig tre saker om dagen. Idag har jag lärt mig två viktiga saker.
1. Tandläkare är mycket, mycket ondare än jag har trott.
2. Man ska INTE gå uppför busbacken när man inte har tränat sen november.

Läs och lär.

No comments: