Sunday, May 04, 2008

downtown

Jag måste testa mig för pollenallergi. Men det kan inte vara nåt annat som får mig att må så här varje vår. Jag har ont i halsen, ont i huvudet, det kliar i halsen och så en liten förkylning på det, finemang. Plus att mina ögon fick nåt fel idag när jag var på stan med Ida och Andreas, fast det har gått över nu. Määh.
Annars har det varit en najs helg. Fredagen var väl lite sisådär, pluggpluggplugg men jag kollade på Amelie från Montmartre på kvällen, den har jag inte sett på lääänge, så det var bra. I lördags kom Ida och hälsade på mig och Andreas i storstan (he.. he.. he..) och vi gick på stan en stund, letade jeans till Andreas och köpte Subway. Sen satt vi på hans trappa och skrattade åt hans hyresgästers barn, typ världens sötaste, sen vandrade vi hem till mig och åt maaat och drack kaaffeeeee. Vi hade bestämt att vi skulle se The Shining, så jag var sjukt nervös och hetsig så filmen blev mer eller mindre en besvikelse, jag hade väntat mig något tio gånger värre, men jag är nog ganska glad så här i efterhand att den inte var värre ändå. Monty Pyton nästa, pumpa madrass och sova. Idag gick vi på stan lite, åt lunch och drack mer kaffe innan vi vinkade av Ida.
När jag kom hem hade vi kattungefödsel, vilket resluterade i tre vita, råttliknande kryp. Men dom blir ju söta sen ^^
Imorrn har vi naturkunskapsprov. Jag måste plugga, och släpa mig till skolan även om jag är översållad av pollen, tjarååå

No comments: