Sunday, April 12, 2009

little by little

Hemkommen från en chillhelg i Västerås! Förkyld så det skriker om det, jag tror att jag har drabbats av västeråspollen. Men så kan det vara ibland!
Jag åkte i torsdags förmiddag, tåg från Sundsvall till Uppsala (sååå tråkigt!) och buss från Uppsala till Västerås. Fint att jag höll på att missa bussen eftersom jag inte hittar på Uppsala centralstation, men jag klarade det med typ 30 sekunder tillgodo, och till slut kom jag fram till Västerås! Träffade Agnes på centralen och så fick vi skjuts hem till henne. Chillade lite, käkade, och sen chillade vi mer med godis (har ätit så sjukt mycket godis i helgen! o_O), kikade lite på Grotesco och pratade om sånt som hänt sen sist vi sågs, vilket var i höstas.
I fredags tog det ett bra tag innan vi tog oss upp och käkade frukost och fixade i ordning oss, men sen drog vi i alla fall ner på stan och shoppade loss! Eller ja, shoppade i alla fall. Jag köpte en ny vårjacka, ett par jeans, två linnen och två par leggings (ja, jag vet, ingen vill veta var du köpt din tröja osv, men det struntar jag i), så nu är jag typ pank, men det var det värt. Vi avslutade med en glass i Vasaparken (?) och där träffade vi Alex en kort stund, och det bestämdes att hon skulle komma hem till Agnes senare på kvällen! Så vi åkte hem och käkade middag och sen ramlade Alex in. Mycket trevlig kväll med cider, onyttigheter och massor med prat, det behövdes verkligen!
Lördag. Seg dag. Jag och Agnes tog en vårpromenad, annars var vi bara hemma hela dagen, målade Obamaägg, åt påsklunch och så. Sen på kvällen kom Agnes pojkvän Viktor och så cyklade vi tre iväg till ett berg och träffade lite folk. Vi satt på en klippa och småfrös, käkade nötter och drack öl ett tag, sen åkte jag, Viktor och Agnes ner till stan och käkade på donken, chillchill! Sen drog Viktor hem till sig och jag och Agnes hem till henne.
Ja, och idag åkte jag hem. Asvarm, astråkigt tågresa, sen påskmiddag hos mormor och morfar och nu sitter jag här. Borde typ gå och lägga mig egentligen, är hur trött som helst! Menmen! Trevlig helg, och några telefonsamtal från Viktor förgyllde den ännu mer :D Btw är det asvårigt, snöfritt och typ 17 grader i Västerås. Suck. Men förhoppningsvis är våren på väg hit snart!
Tjarååå

No comments: