Wednesday, September 03, 2008

rikemansgetton

Hösten är på väg, och om det bara var lite fint väder skulle det förmodligen vara mycket mysigare, men ändå. Bara löven får lite färg så man kan hoppa i löv och ta fina kort (det måste vi komma ihåg, Ida!) så blir jag glad. Jag tycker om hösten i september och oktober när allt är alldeles fullt av färg och det är frost på morgonen och det luktar gott (november kan ju bara ta sig nånstans för då är det mest kallt och grått och mörkt). Me like! Bara det kan sluta regna.
Men i måndags var det fint! Vi vandrade de fem kilometerna som det var till lägerplatsen ute på Alnö (kändes som fem mil eller nåt med den packningen vi hade), varmt var det men ganska okej ändå! När vi kom fram var det tältuppsättning, lunch, leta efter numrerade papptallrikar, chill, middag, lekar, mys vi elden. Typ. Igår regnade det hela dagen, så det var mindre trevligt att packa ihop tälten och vandra tillbaka igen (dock en lite lättare väg, men ändå). Helt astrött igår, men som tur var skjutsade snällaste morfar hem mig från Alnö så jag slapp åka buss.
Idag har varit en sjuk dag. Vi har haft matte, det är inte sjukt, bara ganska tråkigt. Jag teckningar med Annika, Matilda, Jessica, Linn och Erica. Jag tror att jag bröt ihop ca sju gånger över samma teckning och skrattade i typ tio minuter varje gång, askalas. ^^ Var med lite på idrotten, men smart som jag är hade jag glömt idrottskläderna hemma, så efter ett tag gav jag upp och kastade mig in i historiearbetet som ska vara inlämnat på fredag (Egypten som högkultur, yey). Efter det chillade jag runt på stan med söta Annika och söta Matilda, vi åt ballerina och jag köpte en väska (en sån där som alla andra har, med en massa V:n på, från Wedin's, men whatever, jag får väl göra den personlig. Huvudsaken är att det får plats mycket i den) och vi pratade med trevliga estetettor.
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Fundera över om det finns nån i hela vida världen som tycker att min blogg är det minsta intressant och typ.. vet inte. Lyssna på Detektivbyrån kanske! Ja, så får det bli. Tjarååå

No comments: