Monday, September 22, 2008

klink

Jag har ont i fingrarna av allt gitarrspelande och är trött i rösten av all musik idag. Ensemble hela förmiddagen, övning inför spela-för-barn-och-på-ålderdomshem-och-sånt. Och så lär det vara den här höstterminen, nu kör vi. I och för sig var det ju därför jag valde musik, så jag klagar inte. Idag var en ganska bra dag i skolan.
Helgen har också varit bra. I fredags kom Erik hit, vi kollade på Arn och åt godis och pratade. Drömde konstigt om Arn och trailers som vi hade sett i skolan (som råkade vara trailers till skräckfilmer, tyvärr), det var mindre kul. Sen i lördags träffade jag Ida och Marielle på stan, vi käkade Subway och försökte skrämma änder och andra fåglar, men dom var för orädda och envisa. Efter att ha strosat runt på stan ett tag köpte jag och Marielle gott kaffe och glass på McDonken för Ida skulle iväg. Annika kom dit efter ett tag, vi handlade och åkte hem till mig. Middag, musik, hårfärgning och vin (för mycket vin), mycket lyckad och trevlig kväll med två mycket trevliga och söta människor, puss!
Igår tog jag en liten höstpromenad när jag hade vinkat av Marielle och Annika. Det var också trevligt. Det var varmt och fint väder och jag älskar att allt är alldeles fullt i färg och fint. Jag gillar hösten när det är fint.
Imorrn ska vi redovisa riksdagspartier, hurra. Jag vet fortfarande inte vad jag ska rösta på om två år eftersom alla partier verkar vara mer eller mindre galna trots att dom flesta har en del bra åsikter också. Gosh. Jag står nog fast vid att starta ett eget parti tror jag. Kanske. Inte. Tjarååå

No comments: