Sunday, July 06, 2008

calleth you, cometh I

Söndag igen, efter tre rätt så intensiva dagar. Jag var ganska dum som inte var pepp på gatufesten, för det har varit massa kul (till stor del i alla fall ^^). Tingsek i torsdags som sagt, och jobb på dagen i fredags. Sen åkte jag ner till stan och träffade Jonas och Emma, och lite senare Annika, Anna och Kibe. Och så träffade vi Julia också, det var najs! :D Vi tänkte lyssna på Mando Diao, men dom var tråkiga, så vi gick mest bara runt och jag och Emma blev själva för dom andra försvann nånstans. Och klockan tolv klev The Ark ut på scenen, jävlar anamma! Dom var helt fantastiskt underbara, på riktigt! Jag och Emma skrek, hoppade och fick ont i fötterna (jag tror att Patrik Isaksson gick förbi alldeles bakom oss också, sååååå statuuuuuuus! Inte.) När dom spelade It takes a fool to remain saine var jag inte långt ifrån tårarna, och när dom avslutade allt med Calleth you cometh I höll jag på att smälla av och det var bara helt asbra. Kom hem runt två och var trött och väck och helt slut.
Lördag. Lillasyster fyllde 14, det kom släkt, vi åt tårta, släkten åkte hem, vi åt middag, och strax före åtta åkte jag ner till stan igen. Jag och Anna fick ensamma (av de i vårt sällskap alltså) stå och hoppa och sjunga till Håkan Hellström eftersom resten av oss "inte ville stå och lida" som de uttryckte sig. Bortsett från att vi först hamnade framför ett gäng jobbiga tjejer som skrek helahelahela tiden så att man inte hörde nånting annat än dom, och sen bredvid fulla killar som dansade utan att bry sig om att dom armbågade ner folk till höger och vänster så var det också underbaaart! Kom igen Lena och Nu kan du få mig så lätt och Ramlar och Det är så jag säger det och så vidareeee, asbra! Efter det skildes vi åt igen, jag träffade Henrik :D, sen gick jag och Emma iväg, åt sockervadd och kollade på galna människor som hoppade bungy jump, gick runt mer, hittade Jonas, Anna och Kibe, väntade, stod i en minut och lyssnade på E-Type, gick därifrån för att han var så vansinnigt dålig, lyssnade lite på Timo Räisänen. Sen åkte jag, Emma och Jonas hem, jag var slut och hade ont i fötterna igen.
Idag är det söndag. Over and out.

Jag ber om ursäkt för det väldigt långa blogginlägget, ha det så bra, kramas i trafiken, tjaråååå

1 comment:

Snillen Spekulerar said...

Det har du väl aldrig tvivlat på att The Ark skulle vara bäst ;) men det var en underbar spelning!