Wednesday, June 11, 2008

sjung om studentens lyckliga dar

Det springer runt studenter överallt, dom är jobbiga när dom är fulla. Eller vissa av dom i alla fall. Och jag är nog den enda från våran klass som är kvar eftersom jag tänkte kolla när Andreas går ut på trappan och studentar, klockan tre, så jag ska fördriva en timme. Men jag funderar på att trilla ner på stan och köpa en fin liten blomma till honom. I regnet. Tjo.
Sjungit har jag gjort också, både i kör och själv. Kören gick lite si och så och självet gick rätt okej, tror jag. Hoppas jag. Tjalalaaa.
Jag har längtat så stört mycket efter sommarlovet, men nu när det bara är ett par dagar kvar så känns det faktiskt lite vemodigt. Man har fått sina rutiner, att sitta på vårat rum och prata om onödiga saker. Nu har vi städat ur vårat rum, det har fått från ett mysigt, personligt rum med bilder och gardiner till ett sterilt, tomt, vitt rum. Det är fult. Wellwell, vi får se till att det blir lika fint nästa år, bara man inte hamnar med folk som man absolut inte kommer överens med.

Nu missade jag bussen som går ner till stan, det var ju väldigt onödigt. Men jag tror att jag ska pallra mig ner i alla fall och köpa nåt fint till min kära vän! Tjarååå

No comments: