Wednesday, February 13, 2008

vårvindar FRISKA

Vi har matte IGEN, kan ni tänka er. Och jag har fett ont i halsen och är snuvig och har gröt i huvudet, och när jag pratar låter rösten som att den måste tvinga sig igenom en smal, smal, smal springa för att höras, så tjock är den. Kuuuul. Inte. Speciellt inte när mest bästa kommer och hälsar på mej på fredag för att fira min nästan-myndighet.

Jonas och Jocke var nyss här och mobbade mej lite för min fredag. Eller som sa mest Ooooooh och Ååååååh osv. Dumma.
Jag borde räkna matte. För vi har prov på onsdag. Och jag vill inte ha IG. Jag vill inte ha G heller, för jag vill inte sänka mitt betyg från högstadet. Men seriöst, ingen människa vid sina sinnens fulla bruk orkar väl räkna matte i 2,5 timme i sträck?
Jag började klockan ett idag i alla fall, hade ingen sånglektion, vilket var ganska skönt eftersom jag nog inte hade kunnat sjunga ändå. Så jag fick sovmorgon, vilket jag behövde. Alldeles innan jag vaknade drömde jag mycket skumma drömmar om stora fågelliknande djur, krabbor och tånaglar. Min hjärna är ju som den är.
Efter skolan ska jag ner på stan och träffa Ida och Andreas en stund och förhoppningsvis hitta fina klääääder som jag kan inhandla för mina presentkort. Tänkte kanske springa förbi Musikbörsen också, om jag hittar dit. xD
Det fina vårvädret från igår är borta, nu blåser det som attan ute i stället. Suck. Bajs. Jag vill ha vååår!

Tjarååååå

No comments: