Tuesday, March 22, 2011

vååår

Igår när jag var på väg hem från stallet (i farmors och farfars bil, lyx, för farmor och farfar är här hela veckan hos min kusin eftersom min min farbror och "faster" är utomlands) hörde jag en av dom sämsta låttextraderna jag nånsin hört tror jag. "You change your mind like a girl changes clothes" eller nåt sånt. Det var inte ens mitt i en vers eller nåt, det var bara en helt random mening mitt i låten innan sista refrängen typ. Haha tänkte jag då. Haha.

Idag är det vårväder ute, fast det blåser storm nästan, men är helt soligt och blå himmel och varmt. Det droppar så mycket från taket att det låter som att det regnar mot fönstret. Hihihihi. Smattrandet är lite irriterande när man försöker plugga paragrafer och lagar, men jag är på för bra vårhumör för att jag ska bry mig nämnvärt. Det betyder ju att det är vår! Hihihihi. Och jag har tvätt- och pluggdag. Fast det är svårt att plugga. Jag tycker annat är så mycket roligare. Men har tenta på fredag så lite måste jag plugga ändå. Och tvätta. Jag gillar faktiskt att tvätta. Och vika in allting i skåpen igen. Fast jag har i och för sig tvättstuga på samma våning som jag bor på, är nog lite segare när man måste gå ut till ett annat hus varje gång man ska tvätta.

Det som är bra med att ha 37 kronor kvar på kontot är att man kan gå förbi Ica nästan varje dag utan att gå in och handla nåt onödigt som jag nästan alltid gör när jag har pengar. Det är också bra att man har en farmor och en farfar här hela veckan så att jag och Viktor får gratis middag. Hehe.

No comments: