Tuesday, March 15, 2011

hassela

Har varit i Hassela i helgen med familjen plus Viktor. Torsdag till söndag. Hade fetaste turen med vädret, strålande sol fredag och lördag när vi var i backarna och åkte slalom och lite sämre väder i söndags när vi var och badade på hotellet. Väldigt skön helg, fast det känns i benen fortfarande. Elias var askaxig.
Elias: Nu åker jag bättre slalom än Viktor!
Pappa: ..jasså, gör du?
Elias: Ja.. Eller, Viktor är lite snabbare än mig, men jag svänger bättre!
(Kan tilläggas att det var typ andra-tredje gången Elias åkte slalom nånsin, medan Viktor tävlade i slalom mellan han var typ fem till typ femton. Men det är ju bra med självförtroende!)
Mysigt var det i alla fall. Slalomåkande, badande, slappande i stugan, matätande, filmtittande och så.

Häromnatten drömde jag att jag hade ett hål i magen och att det blödde massor. Viktor ringde sjukvårdsupplysningen (haha) som sa att om det inte slutade så skulle vi ringa ambulans. Det gjorde vi, men vi fick ingen akutambulans för dom var upptagna så vi fick en ickeakutambulans som tog en timme innan den kom till oss. Viktor var jättearg och orolig för att det tog så lång tid och jag kunde typ inte gå men var helt klar i huvudet och tyckte det hela var ganska intressant. När ambulansen kom var det en taxi så jag och Viktor fick sitta i baksätet.
Haha. Det var en underhållande dröm.
Nu måste jag gå och handla och imorrn måste jag städa. Bleh.

No comments: