Wednesday, March 16, 2011

inreda och sånt

Jag läser underbaraclaras blogg (jag har haft den här bloggen i typ fem år men har fortfarande inte lärt mig hur man länkar till en sida men så att det ändå står till exempel underbaraclara, inte hela adressen för det ser så fult ut, lär mig någon) om deras husköp och renoveringar och inredning och hela köret och blir så himla pepp på att själv tapetsera och inreda och fixa möbler (bortser från att det kostar pengar just nu) och dona och ha mig. Men det kan jag ju inte göra i ett studentrum. Här kan jag på sin höjd sätta upp lite planscher (kan inte ens spika upp tavlor för det är betongväggar bakom tapeterna så spikarna går inte in) och ha blommor i fönstren. Fast jag tycker ändå jag har ett ganska mysigt studentrum. Men jag skulle vilja göra så mycket mer! Jag vill ha en lägenhet där man i alla fall kan lägga lite mer egen prägel på hur det ser ut.

Nä. Nu ska jag ta itu med städningen. Har äntligen lyckats sätta ihop dammsugaren jag fick i 20årspresent så den ska väl komma till användning.

No comments: