Wednesday, December 29, 2010

juleuppdatering

Det har varit julafton. Den spenderades här hemma med familjen och farmor och farfar och mormor och morfar och morbror Tomas och gammelmormor Doris. Viktor kom förbi på en snabbjulvisit och vi gav varandra julklappar och julepussades lite. Han fick en halsduk (som jag har gjort alldeles själv!), en tröja och glas av mig och en vinkaraff av mamma och pappa. Jag fick en jättefin kofta av honom och en muminmugg och världens sötaste muminservetter av hans föräldrar. Finfint! Efter Kalle Anka var det julemat och sen julklappsutdelning i rasande fart (Elias och morfar var julklappsutdelare/tomtar, därav den rasande farten) och jag fick fler fina saker, presentkort, pengar, massagepresentkort (fick jag och Hanna i och för sig tillsammans av mamma och pappa, men ändå), flytta-hemifrån-saker, Vem ska trösta Knyttet?, extern hårddisk med mera. Sen var det Karl-Bertil (ååååh), fika, mys och kvällen avslutades på midnattsmässa.
På juldagen fyller mormor år så då äts det gröt hos mormor och morfar. Sen åt vi mysmiddag med familjen plus Viktor här hemma och hade slapparkväll.
I söndags hade vi slappardag och sen åts det middag hemma hos Viktor och kollades på film.
I måndags följde jag, Hanna och Elias med pappa till Stockholm eftersom mamma ändå skulle jobba i veckan. Vi har ätit god mat, slagits om sovplats i pappas lillalilla etta, shoppat, fikat, frusit, kollat på en säsong av Avatar (tecknade alltså, världens bästa) och så. Åkte hem därifrån idag och firade kusin som fyllde tolv. Nu är vi hemma och har druckit te, nomnom.

No comments: