Thursday, December 13, 2007

drömmar med vingesus

Jag är asigt trött. Somnade minst en gång på engelskan idag. Fast det gjorde inte så mycket eftersom typ 50% av resten av klassen också somnade med jämna mellanrum. Det är tur att vi har en lärare som kan skratta och säga "Skyll er själva", för det får vi väl göra.
Vi hade luciavaka igår. Några var på bion, men jag kände att jag verkligen inte skulle orka sitta där från elva på kvällen till sju på morgonen och då åka direkt till skolan eftersom vi skulle träffas klockan åtta och förbereda inför första luciatåget. Så vi hade en egen luciavaka, jag, Emma, Annika, Anna och Jonas, hemmas hos Jonas. Vi käkade tacos, låg och pratade, kollade på film och somnade nån gång mellan två och tre. Så det var inte så farligt ändå, men att sova 9 timmar på två nätter är kanske inte så jättesmart ändå. Men det var mys. :)
Och idag har vi haft fyra luciatåg. Blir lite tjatigt att sjunga samma låtar en miljard gånger, men det har ändå varit en ganska bra dag, förutom att alla har varit aptrötta och lite irriterade.

Jaja. Snart är det jul. Yey.
Jag är trött.

No comments: