Wednesday, November 30, 2011

tråkdagar

Har astråkigt hela dagarna. Åkte hem till Sundsvall för att jag ville vara hemma över advent och för att jag kanske skulle få jobba, men än så länge har jag inte fått jobba nåt. I och för sig så sa jag att jag skulle vara hemma ända till tredje advent och att det bara är att ringa från både Basilica och julvandringarna om dom behöver extrafolk så det är väl bara att hålla tummarna för att jag kanske får jobba nu i slutet av veckan eller nästa vecka. Sen ska jag tillbaka till Umeå och gå utbildningen till städjobbet så jag kommer få lite lön i januari i alla fall.
Vi har adventspyntat här hemma i alla fall, i söndags for hela familjen (utom pappa som var tvungen att jobba i Stockholm den här helgen) runt och lyssnade på julmusik och pyntade och slogs om dom finaste adventsstakarna. Sen åt vi kinamaaaaaat, lycka! Men nu har jag bara tråkigt hela dagarna och den fina mysiga snön som kom i söndags har försvunnit, varför är det så jäkla varmt ute!? Mer snö! Imorrn ska jag nog träffa fina Isabelle i alla fall, det blir mysigt. Och ganska snart (eller ja, typ) kommer Viktor hem från England, wiho!

No comments: