Friday, December 09, 2011

decembertristess

Har inte fått jobba ett endaste dugg. Känns ju lite surt även om jag ju visste att det inte var säkert att det skulle bli nåt jobb. Men det har ändå varit skönt att vara hemma och slippa vara själv i lägenheten, för det är inte något vidare. Har mest dragit runt hemma och haft tråkigt på dagarna och mysigt på kvällarna. Köpt juleklappar har jag gjort också. Blir nog hemma över helgen och åker tillbaka till Umeå på söndag för på söndagkväll kommer Viktor heeeem och på måndag ska jag börja min utbildning på städstället där jag ska jobba lite extra. Skönt med lite extrapengar i januari, särskilt nu när mitt sparkonto har blivit lite belastat under hösten eftersom jag inte har jobbat/knappt fått nån lön på stället där jag jobbade i en månad eftersom det var helt kass lön. Fick besked idag att jag hade kommit in på historia A till våren också, det blev ju inte alls som jag hade tänkt med den här hösten och jag skulle ju hellre jobba men nu blev det som det blev, får hoppas att det går bättre till sommaren och nästa höst. Jag grämer mig fortfarande för att jag inte tog jobbintervjun jag fick på Tant Anci och Fröken Sara här i Sundsvall, men då hade jag å andra sidan inte fått bo med Viktor. Jaja, man ska inte vara bitter och hålla på att ångra sig för då blir man bara tråkig att ha att göra med!
Nu sitter jag och försöker skriva lite och hoppas att snön som stormade ner idag inte ska regna bort alldels. Är askalashungrig. Vill ha maaaat.

No comments: