Thursday, November 24, 2011

adventspynt

Idag hade jag mitt sista jobbpass på Online och sen åkte jag hem och adventspyntade. Bra dag med andra ord. Och ja, jag vet att det inte är första advent förrän på söndag och att jag alltid tjatar på alla i min omgivning att man absolut inte får plocka fram julpynt/dricka julmust/lyssna på julmusik före första advent, men eftersom jag ska hem till Sundsvall i helgen kan jag ju inte lämna lägenheten ojulpyntad (för det går faktiskt inte för sig).
I tisdags skulle jag ha jobbat men då skickade Ida ett sms och sa att hon skulle på jobbmöte och att jag kanske också kunde få jobba extra där och hipsvips så hade vi båda fått jobb. Ska städa nåt läkemedelsföretag och jag jobbar bara extra, typ om nån annan som jobbar är sjuk eller bortrest men det är bra lön så förhoppningsvis blir det ändå några hundra extra i månaden vid sidan av lånet, eftersom jag antagligen ska läsa en kurs efter jul och ta studielån. Och eftersom jag som sagt jobbade mitt sista pass på Online idag så var ju det lämpligt och så. Så himla skönt att inte behöva jobba mer där, usch vilket ställe.
Nu ska jag mysa vidare i julpyntet, hihi!

No comments: