Tuesday, November 02, 2010

göra

Det kanske är vädret eller hösten eller bara allmänheten men alltså. Världen verkar så deprimerande. Vart har mina värderingar och principer tagit vägen? Det är pinsamt att jag hade starkare principer när jag var femton än jag har nu. Varför är jag en sån som har börjat acceptera att det jag gör inte spelar så stor roll att det skulle göra någon skillnad och att det är för svårt att få med alla andra för att man ens ska orka starta nånstans. Och det finns ingen ork! Jag orkar ingenting, jag kan knappt andas. Jag vet att det är jag själv som måste ändra på saker för att det ska bli bättre men eftersom orken inte finns så lägger jag mig under täcket igen och tänker att jag gör det imorrn istället. Jag är så trött på mig själv och hur jag är. Fast det är ju mest mitt fel. Så då skriver jag egoblogginlägg och tror att det ska hjälpa, eh?

1 comment:

vart ska vi said...

*vill skriva nåt tröstande* *skriver att jag vill skriva nåt tröstande istället* *hoppas att det ska trösta lite*