Monday, June 07, 2010

studentgenomgång

Idag är det inte varmt tycker jag. Jag sitter i vårat rum på skolan med iskalla händer och fryser och undrar om det här är sista gången jag sitter vid just den här datorn? Det kan nog vara så. Imorrn är det mentorsdag och sånt och på onsdag smäller det. Känns lite skumt sådär. Att vi tar studenten om två dagar. Beskumtligt, skulle Andreas kanske ha sagt.

Jag har haft en trevlig helg i alla fall. Sista klassikern i fredags, vi slutade som trea (fast egentligen skulle vi ha kommit tvåa men det blev en felräkning av poängen, något som till och med lärarna har erkänt men som tydligen inte kunde göras något åt), en halv poäng under tvåan.. På kvällen var det lärarmiddag, vi träffades några hemma hos mig innan och satt på balkongen och hade det trevligt innan vi åkte ner till stan. Under kvällen hann vi ha kul, ha ångest för att vi snart tar studenten, shotta världens äckligaste shot och sånt. I lördags var jag i Birsta med mina päron och lillebror, fikade hos mormor och morfar och sen kom Viktor till oss och vi åt god mat och kollade på film.
Igår var det nationaldagen. Överskattat tycker jag men det är väl en helt okej fin tradition. Ändå.

No comments: