Saturday, June 12, 2010

studentdagar

Nu har vi tagit studenten. Onsdagen var en alldeles fantastiskt fin dag (bortsett från vädret), allt från champagnefrukosten till lunchen till springandet ut på balkongen till flaket var bara bra! Plus att jag fick stipendium eftersom jag har över 18 poäng, kalas! Hade en kalastrevlig och bra studentmottagning på kvällen också innan vi hade lite klassfest. Vi som inte kom in på krogen på grund av inga biljetter fick roa oss bäst vi ville när dom andra drog vidare, vi gick mest runt i stan innan jag åkte hem. Men det var som sagt en asbra dag! Fällde inte en tår förrän morgonen efter. Det första jag gjorde när jag vaknade var att börja grina och sen fortsatte jag med det ett tag. Viktor fick Emmagråt i ansiktet. Så kan det gå.
På torsdagen var jag hemma under dagen innan vi åkte till Gustafs studentmottagning på kvällen. Var där i några timmar, sen åkte vi och förfestade lite hemma hos Kibe och sen var det stadshuset som gällde! Väldigt lyckad kväll det också!
Igår var jag hemma. Varken jag eller ekonomin höll för mer festande och jag hade ändå ingen biljett.
Idag har vi varit hos Mia och Robin och hälsat på dom och lilla nya. Lilla nya sov mest. Så är det att vara några veckor gammal.
Nu ska jag väcka Viktor som verkar ha somnat här bredvid mig!

No comments: