Friday, October 12, 2007

on the radio

Jag har jätteduktig och var ute och joggade nyss, länge. Lyssnade på musik och tänkte. Man ska inte tänka för mycket. Men man ska tänka.

Igår var jag med Andreas och gick på stan, sen gick vi inte på stan längre utan vi bara.. gick. Det var också bra. Andreas är bra. Men han är dum om han tänker flytta till fucking andra sidan jorden nästa år. Det går ju inte.

Jag såg The Notebook med syster igår. Det är en fin film. Den finaste ungdomskärleken, liksom. Jag hoppas att jag får känna på den nån gång, innan jag blir gammal och det inte är nån ungdomskärlek längre utan värsta seriösa gifta-sig-och-skaffa-barn-villa-och-volvo-grejen. I och för sig kan man gifta sig med sin ungdomskärlek också, men.. äh. Jag vill förresten inte ha nån volvo.

Nu vill jag skriva låtar, läsa och frossa godis. Jag får göra det nu eftersom jag har varit ute och joggat. Och så vill jag bli klar med skivan "Bäst just nu" så jag kan ge den till Ida och Andreas, och helt få deras också. Men det är lite jobbigt. För låtarna byts hela tiden, så jag blir aldrig klar.

1 comment:

Ida Nordung said...

jag tycker vi.. binder fast andreas i nånting. eller typ kapar alla plan som ska till kina..