Sunday, April 03, 2011

tusen gånger starkare

Skrev ett aslångt inlägg igår om "Tusen gånger starkare" för jag blev så irriterad när jag såg den för jag tyckte den var så överdriven och i slutändan gav den enligt mig bara budskapet att tjejer kommer alltid vara svagare än killarna och det är inget att göra åt. Jag vet att filmen främst är kritisk mot högstadielärare och det finns tyvärr väldigt många dåliga såna, men i den här filmen tyckte jag att dom var så överdrivet dåliga att det blev löjligt. Sen kände jag inte igen att killarna tar mer plats än tjejerna heller, men jag är medveten om att jag på högstadiet hade tur och gick i en bra klass så det kan jag väl egentligen inte säga nåt om eftersom jag inte kan känna igen mig i det. Skrev en massa mer också men det försvann som sagt.

Idag var jag i Birsta med Hanna och Elias. Handlade två par shorts och nagellack och strumpbyxor och handkräm och hårspännen. Har faktiskt ganska mycket pengar kvar av mitt studielån så kände att jag kunde göra så utan att få dåligt samvete och känna att jag prioriterar fel. Det är kul att handla!

No comments: