Thursday, April 07, 2011

konsumtion

Läste sista raderna i mitt förra inlägg och började fundera på om jag kanske konsumerar för att slippa tänka på att det snart är femtonde april och jag absolut inte har sökt något till hösten eller ens börjat fundera på att söka något till hösten. I tisdags var det studentkväll på MQ med 20% rabatt flr studenter, jag och Viktor var på plats och jag köpte en kjol och en sjal för typ 450 kronor. Med rabatt alltså. Så kan man ju inte hålla på! Fast jag tänkte att jag har ju faktiskt ganska mycket pengar kvar, så det är lugnt, och jag ska vara hemma i Sundsvall i två veckor i påsk så då sparar jag ju en massa pengar. Sen kom jag på att just det, jag ska betala kursböcker för 800 kronor också och det ska betalas innan den 20:e april. Vi får nästa studielån den 21:a april.. Menmen! Hur som helst, det där med hösten, jag har väl ändå mer eller mindre bestämt mig att inte plugga något eftersom jag inte vill ta en massa mer lån för ingenting. Men jag har funderat lite på nån distanskurs. Får se hur det blir med den saken, har ju ändå en vecka på mig att bestämma mig innan ansökningarna ska vara inne. Igår kollade jag och Viktor på Madagascar 1&2 och åt Ben&Jerry's och smörgåsrån. Viktor smulade ner hela min dator. HELA datorn. Till och med under. Sämst. Idag har jag filosofiseminarium, bleh. Sen ska vi till Viktors faster och äta tårtaaa eftersom hans kusin fyller år, hihi.

1 comment:

Anonymous said...

Kan rekommendera distanskurserna Marknadsföring för varor och tjänster och Internationell marknadsföring, jag läste dem på Mälardalens högskola för några år sedan. Hälsn Malin