Sunday, January 02, 2011

årsredovisning

Årsredovisning var det ja. En kort. Om någon är intresserad. Hoppas nån orkar läsa.
Vinter 2010 minns jag knappt. Höll jag på att säga. Minns visst vinter 2010. Jag och Viktor blev tillsammans igen. Jag fyllde nitton. Jag läste med stor lättnad klart psykologi B kursen som hade orsakat diverse gråtattacker och liknande. Jag och Viktor spelade på Basilica. Jag sökte till universitetet och insåg att studenten närmade sig med stormsteg. Klassen började få studentångest på riktigt blandat med studentlängtan. Det var stressigt med skola och allt. Jag hoppade av teatern eftersom jag kände att jag inte hade tid för det längre. Jobbade mycket med projektarbetet. Var i Västerås hos världens finaste Agnes som hade 19-årsfest. Vi hade våran tredje klassiker, skidåkning. Vi knäckte såklart tyckte vi själva. Och så var jag, Viktor, Emma, Annika och Ivan i Stockholm och kollade på Alice i Underlandet och myste.

Vår 2010 var bara en lång väg mot studenten känns det som. Det var massa saker i skolan som skulle in, bland annat projektarbetet som även det orsakade diverse tårar och tandagnisslan men det blev till slut klart och resulterade i ett ack så uppskattat MVG. Hjälpte pappa att flytta in i Stockholm, en minnesvärd bilfärd som slutade i bärgning och ny bil. Det kollades på teater och vi var på 50-dagars som var ganska värdelöst. Gjorde högskoleprovet. Vi hade våran fjärde klassiker, cykling. Knäckte igen. Det var mycket student som sagt. Studentfotografering. En väldigt fin och trevlig bal, alla var så fina. Hade en fin sista klassfest. En väldigt trevlig lärarmiddag. Sista klassikern som inte gick alltför bra för oss på grund av en vält vattenhink men det var roligt ändå. Sen var det student. Dagen innan och dagen efter grät jag bara men under själva studentdagen var vi bara glada. Fina ES3.

Sommar 2010 jobbade jag på Lindgården, ett äldreboende, på en demensavdelning. Det var faktiskt väldigt roligt (utom när man skulle torka bajs..) och en bra erfarenhet. När jag inte jobbade umgicks jag med vänner, det festades och badades och grillades och var allmänt somrigt. Vi dansade i regnet på midsommarafton och nakenbadade i pooler och hade oss. Var på gatufesten. Hade fina sommarstunder med Viktor. I augusti åkte vi på Urkult tillsammans med några av Viktors vänner, det var så roligt och något jag verkligen vill åka tillbaka till. Jag och Viktor hade en minisemester i Stockholm, åkte färja och fikade och träffade Agnes och Viktor och hade det allmänt fint och bra. Resten av augusti var jag ledig, det festades lite mer och så.

Höst 2010 flyttade Viktor till Umeå för att plugga. Det var jobbigt men blev ändå enklare än vi hade trott att ses ofta och så, jag jobbade väldigt lite (för lite) och kunde därför vara i Umeå flera dagar i sträck och Viktor var hemma i Sundsvall ofta. Åkte till Kreta med familjen, det var väldigt mysigt trots att vi brände oss som bara sollängtande svenskar kan. Jobbade lite på Basilica och lite på Öppet kyrkis och lite överallt. Tatuerade mig. Åkte till Göteborg och träffade Ida och Andreas. Blev bombhotade. Agnes var här i Sundsvall och hälsade på. Umgicks med vänner. Fikade mycket. Bestämde mig för att flytta till Umeå i januari. Hade en trevlig jul med familj och släkt och ett trevligt nyår med Viktor och vänner och bekanta. (Tappade bort min kamerasladd i oktober så kan inte lägga in bilder senare än september, wiho..)


2010. Det blev inte ett dugg kort. Hoppas nån orkar läsa ändå. Ett fint år har det varit i alla fall! Puss.

No comments: