Thursday, July 22, 2010

skoköp

Idag har jag jobbat och sen åkte jag och Hanna till Birsta för jag skulle köpa skor (blev inte dom jag tänkte köpa, blev ett par snyggare). Bakom parkeringshuset är det ju ett litet gupp och ett övergångsställe (övergångställe, övergångsställ, gå-över-vägen-för-att-inte-bli-överkörd-ställe?) och jag funderade varför det är ett gupp där, man kör ju ganska långsamt ändå så det borde inte vara för att man ska sänka farten tänkte jag.

Jag: Jag undrade varför det är ett gupp där.
Hanna: Jaha?
Jag: Men sen kom jag på att det nog är för att blinda ska veta att det är ett övergångsställe så dom inte kör så fort.

Till mitt försvar vill jag säga att jag har varit väldigt trött och slutkörd idag och att det har varit ganska varmt och att det faktiskt inte tog så jättelång tid innan jag insåg att nä, så är det nog inte.
Skorna är ju snygga i alla fall.

1 comment:

Marielle Elva said...

Haha. that made me laugh. behövde det =D