Friday, September 30, 2011

sönnsvall igen

Är hemma i Sundsvall igen. Skulle egentligen inte åka hem den här helgen men då blev det så att Viktors mormor, morfar och morbror skulle komma från Finland och eftersom jag aldrig har träffat dom och Viktor såklart vill träffa dom så blev det hemfärd två helger i rad. Skönt att vara hemma men drygt att åka emellan. Menmen! Ikväll ska jag alltså träffa en del av Viktors släkt och det är lagom läskigt. Men det blir nog bra.
Annars då. Söker jobb och söker jobb och söker jobb och håller tummarna. Tror jag ska söka in på nån kurs till våren, fast jag har sagt att jag aldrig tänker slösa studielån på att bara läsa strökurser igen, så jag i alla fall har nåt att göra och har en inkomst. Får jag nåt jobb innan dess är det ju bara att tacka nej till kursen. Om jag inte ska åka till Frankrike alltså. Ansökningsdatumet går ut idag. Vad göra vad göra vad göra. Känner mer och mer att det skulle vara roligare att åka dit och jobba ett tag om man hade tur att få jobb, men samtidigt känns det som att jag bara skjuter upp det och skjuter upp det och att det till slut kanske inte ens blir av. Bläh. Jo, det ska bli av! Hoppas jag. Nån gång!

No comments: