Monday, August 15, 2011

lägenhet

Jag och Viktor har skrivit på kontrakt för lägenhet i Umeå! En fin tvåa i ett fint hus i ett fint kvarter i Haga. Andrahand, men ändååå! Chillerill. Så där har vi varit i helgen och kikat och jag har sökt en massa jobb. Idag är jag ledig och Viktor jobbade halvdag så vi strosade runt i Birsta och kikade på grejer och skrev köplista, mysigt!

Jag längtar till hösten. Jag börjar alltid längta till hösten i mitten av augusti. Jag vill ha kofta och halsduk och så längtar jag efter den där höstlukten, det luktar frostigt och lite kallt men inte vinterkallt utan lagom kallt och löven är gula och röda och orange och man kan sitta inomhus och dricka te och ha tända ljus och mysa med filt och allt. Men först ska jag jobba färdigt. Nu jobbar jag tisdag, onsdag och torsdag, är ledig på fredag och jobbar hela lördag och hela söndag, sen är jag färdigjobbad för den här sommaren! Då ska jag och Viktor till Kreta och slappa helt utan dåligt samvete eftersom vi båda har jobbat heeela sommaren! Hihi.

No comments: