Sunday, August 21, 2011

färdigjobbad och sånt

Nu är jag färdigjobbad för sommaren! Tre veckors caféjobb på Basilica och nio veckors jobb på Lindgården. Pengar blir det ju men det ska bli så himla skönt att få vara ledig ett tag. Fast jag kommer nog sakna tanterna och gubbarna lite, dom var ju himla söta och så ibland. Men inte alltid. Förstås. Det är såklart mest skönt att vara färdigjobbat ändå.
Till veckan ska jag tvätta och packa och ha mig, och jag och Viktor ska kika på och fundera över grejor till lägenheten. Det är så mycket man vill ha och tycker att man "behöver" men man kan ju inte lägga ut hur mycket pengar som helst. Ju.

I torsdags träffade jag Ida och Andreas. Vi åt sallad på Coffee House och fikade på Wayne's och satt i hamnen och pratade om viktiga och mindre viktiga saker. Bland annat klagade vi på folk som aldrig klagar. Såna där överpositiva och optimistiska människor som alltid ser saker från den ljusa sidan och inte kan se nåt dåligt hos andra människor och aldrig klagar över nånting. Himla jobbiga människor såna är. Fast såna som är raka motsatsen är ju också jobbiga, som bara klagar hela tiden. Man får ju försöka väga upp det lite. Hur som helst kändes det bra att få vara lite bitter tillsammans med fina människor. Är så glad att vi är vänner, "trots" att vi är så himla olika varandra fast ändå lite lika varandra. Väldigt glad.


No comments: