Monday, July 18, 2011

Harry, min Harry

Igår såg jag och Viktor Harry Potter på bio. Jag grät så det nästan var pinsamt. Men bara nästan, eftersom det bor en äkta Harry Potter-nörd i mig så tänker jag inte skämmas för det. Blev inte besviken i alla fall, den levde upp till förväntningarna. Ville gråta lite extra mycket när sluttexterna började rulla och jag insåg att jaha, det var sista filmen det, nu kommer det inga fler. Ack och ve.

Igår sköt jag med gevär också! Pappa skulle följa med Viktor och hans pappa och prova skjuta lerduvor, så då följde resten av familjen med också. Förstår inte riktigt poängen med det dock, var bara tungt och svårt att sikta och jag missade lerduvan som låg still på marken... Elias hade med sig en "pistol" och påstod att det var han som träffade alla i luften. Sen skulle jag och Viktor ha picknick på Spikarna men det blåste typ storm och var helt måsöversvämmat så vi satt där i typ en kvart innan vi åkte hem igen.
Blev bjuden på thaimat till middag av Viktor. En lyckad dag.

No comments: