Thursday, September 27, 2007

sen du var här

Titeln har endast att göra med att jag har den låten på hjärnan nu och jag får inte bort den. Okej. Dags att skärpa sig. Jag har inte bloggat på nästan ett år, så nu är det time to update och time att ta bort gamla inlägg. Eller förresten, det där sista kan vi skippa. Kan säkert vara kul när jag är 25 och fortfarande bloggar på samma blogg, att gå tillbaka och läsa mina första bloggar. Eller nåt.
Och det har hänt så fett mycket sen sist jag bloggade (jag menar, nästan ett år!) så jag orkar absolut inte skriva allt. Utom att vi nu har tagit steget och börjat gymnasiet. Och att det har varit en jobbig sommar. På flera sätt. Eller, jobbig är kanske fel ord, egentligen är det nog mest jag som har bestämt mej för att det var en dålig sommar. Och sen började skolan. Gymnasiet, alltså. Es1. Eller Es07Skv. Det är vi i alla fall. Estetettorna 2007 på Skvadern. Och det är helt okej, än så länge. Går lite upp och ner, men det är nog ännu en sak som beror mycket på mig själv och vilken inställning jag har till saker. Ibland är jag så sjukt positiv och dagen efter kan jag vara den mest negativa människan i stan (förutom en viss person. Jag tänker inte nämna några namn men du är fruktansvärt negativ, människa. Ryck upp dej).
Just nu är jag till exempel negativ till det mesta. Jag är paranoid när det gäller människor. Typ "Antingen umgås dom med mej för att dom tycker synd om mej eller för att dom tycker det är kul att driva med mej", och så tänker jag ända tills jag är 100% säker på att det garanterat inte är så. Jag måste sluta med det. Det blir bara jobbigt för både mej och min omgivning. Men det är ett av mina största problem, och jag blev av med det ett bra tag förra året, men nu, i en ny klass på en ny skola med nya människor blir jag så där paranoid igen. Hur bra klass det än är och hur bra människor det än är (för det är det) så är jag ändå lika dum i huvudet. Det suger.

Nu ska jag göra nåt vettigt. Eventuellt. Men jag ska försöka bli bättre på att blogga.

No comments: